📦Frakt 50 SEK - 📞 Kundservice: +45 70707749 info@ziito.dk - 🔗 10 års garanti

8 BÄSTA RÅDETS FÖR MEDDELANDEPLANERING (2018)

September 11, 2018

8 BÄSTA RÅDETS FÖR MEDDELANDEPLANERING (2018)

Ni håller med mig om att mässorna kan vara förvirrande att navigera och lätt att ge upp när man försöker hitta något specifikt.

 

Man kan därför fråga sig varför så många utställningsmontrar har en layout som är så svårt att förstå och inte fånga en öga omedelbart.

 

Jag har arbetat i många år med utställningsmontrar både för andra märken och mitt eget varumärke med en ökande hastighet av kontakter och försäljning. Detta är inte större banderoller eller fria drinkar i montern, men en fokuserad plan.

 

Jag kommer att ge dig en utökad av vad du bör överväga att göra före, under och efter en mässa händelse.

Planera din handel
Du har registrerat dig för en utställning och kommer att delta i några månader från nu. Dags att slappna av Nej, du kommer att behöva börja planera hur handeln kommer att se ut, vem och hur många du vill prata med, och hur du kommer att få prata med dem.

 

Här är några guider till vad man ska göra innan showen.

1. Välkommen till min monter!

 

Första intrycket har en stor inverkan på hur det framtida förhållandet mellan dig och din klient kommer att bli. Se till att din monter och ditt team representera ditt varumärke och ditt sätt att kommunicera med dina kunder.

 

Ditt tillstånd måste kunna berätta om sig själva, se till att dina idéer och produkter sänder tydliga signaler utan buller. Detta gör det lättare för dina potentiella kunder att förstå vad du gör. Och det gör det lättare för dina säljare att kommunicera.

 

2. Sociala medier

 

Jag kommer inte att skriva om detta - bör du vet det! Om du inte gör det, sedan hitta några i ditt nätverk som kan hjälpa dig att komma igång så snart som möjligt. Se till att alla vet vad ditt varumärke är upp till var man kan hitta din monter på mässan och dela alla dina kunskaper om ditt affärsområde, som bör vara mer än dina konkurrenters!

 

3. KOM IHÅG Spelet startar när dörrarna öppnas.

 

Det kommer att finnas människor från din bransch omkring dig redan från början, så se till att nätverka och få tag på kunder så fort du kommer till mässan. Kanske kan du även få en del av de första besökarna, sätta upp, så se till att du har tillräckligt med personal för att hjälpa, så att du kan ge din tid till kunderna. Du kan också bjuda in dina första kunder att komma på set-up dag, vilket ger dig en extra dag att knyta kontakter eller försäljning.

 

 

4. Ställ dina mål.

 

Vad vill du vill ha ut av showen? Är vissa specifika personer du är intresserad av, eller är det att ta så många som möjligt? Genom att sätta mål kan du göra viss vägledning om hur man kan sälja ditt varumärke på mässan. Vill du dela ut många visitkort och prata med alla eller ska du fokusera på långa samtal om ditt varumärke. Överväga vilka och hur många du behöver för att få tag på, så att du vet när det kommer på rätt sätt

Under showen
Jag träffade ägaren av ett varumärke som klagade på trafiken på hans tillstånd, där 10 leverantörer väntade på kunderna kom, men eftersom deras plats var något avlägset kom inte så många. Detta var för mig en tydlig indikation på att de inte hade satt tydliga mål innan mässan, så att de har en riktning för att vägleda dem under mässan när saker och ting inte kan spelas ut som förväntat.

 

I det här avsnittet kommer jag att förklara vad man ska tänka under mässan.

 

5. Ditt lag

 

Nu har du funderat vem som ska komma i kontakt med. Vilka är de människor i ditt team som kan göra det hända?

 

Om du går till en stor och viktig kunder, är det troligt att du som VD som måste vara närvarande. Kanske borde du inte göra den första kontakten med kunden, men du måste vara redo att ta över samtalet kort.

Om du funderar på att skapa många kontakter och försöka få in många samtal, så se till att leder du får är bra. Här är det viktigt att få sorteras folk från att i allmänhet är inte intresserade av ditt varumärke eller som har behov som inte överensstämmer med din produkt.

 

Det är lätt att samla många visitkort eller få folk att titta, men bara en skicklig säljare eller gruppmedlem kan välja vem ursprungligen intresse för ditt varumärke och som inte gör det.

 

Det är nödvändigt att välja personer som ingår i ditt varumärke och som vet allt om det, om du har den här personen i ditt team, du är på rätt spår!

 

6. Aktiviteten på montern

 

Om du måste välja mellan två restauranger i en ny stad, du just anlänt till, skulle du välja den utan några kunder eller med många kunder?

Ja aktivitet skapar förtroende. En hel del aktivitet på din monter kommer att skapa förtroende ditt varumärke!

 

Därför bör du alltid försöka få dina konversationer att fortsätta på din monter, eftersom förbipasserande kommer att märka dig, dina kunder och din monter!

 

Om du har mer än en säljare på mässan, en av du försöker få folk att komma till montern. De andra kan då ta emot folk i montern. Detta är särskilt en bra strategi om läktaren isär på mässan.

 

Den bästa lösningen för mässor är att ha flera strategier som du kan växla mellan beroende på tid på dygnet och antalet besökare på mässan.

 

7. Skriv lite om dina nya kontakter

 

Var noga med att göra några anteckningar från alla dina nya kontakter, så att du kan komma tillbaka till konversationen du hade med dem. Det är viktigt att komma ihåg vad deras behov är och vad de vill ha ut av ditt varumärke, ja och så deras uppgifter, naturligtvis,.

Efter showen
Du har packat din monter ner och är nu tillbaka på kontoret. Det är där det verkliga arbetet börjar, för nu måste du hålla dina kontakter.

 

8. Verksamhet efter mässan

 

Nu din anteckning användbart eftersom du behöver för att hålla dina konversationer från mässan. Dina kontakter är mindre upptagen än när du pratade med dem på mässan, så nu har du chansen att komma nära dem eller sälja dem. Var noga med att kontakta dem direkt efter mässan så att de lätt kan komma ihåg samtalet hade.

Leda samtalet vad intresserade dem så konversationen förvandlas till en försäljning eller ett steg visserligen ett stort steg mot en försäljning.

 

Om det är en stor kund och möjligt. en stor försäljning, så se till att lägga nytt värde för varje samtal som sker. Detta kan ge dem dem ett nytt unikt utseende på ditt varumärke eller förklara hur ditt varumärke kan lösa en given uppgift med tiden.

SLUTSATSER
Mässor är en stor möjlighet för ditt varumärke för att skapa värdefulla kunder. Det är viktigt att noggrant planera mässan, eftersom det skulle öka dina resultat avsevärt. Sätt ihop ett bra lag, ta reda på vad du vill uppnå och vara flexibel på mässan, så ska du antagligen nå dina mål.